2010. április 2., péntek

Felkészülés a böjtre

Hát itt tartunk. Böjtölök. Régóta tervezem már, hogy elvégzek egy tisztítókúrát. Tavaly májusban kezdtem a vegán életmódot és azóta várom, hogy eljöjjön az ideje a böjtnek. Most jött el. Sokáig érlelődött bennem az elhatározás. Az utóbbi hetekben egész jól ment a nyersevés, némi nem nyers táplálékkal vegyítve, ami többnyire nasi volt. Úgy gondoltam ideje rendet tenni az étrendemben és ideje végre egy nagytakarítást csinálni, mert hiába eszem nagyrészt nyersen, ha mindig beleszólok a lassú méregtelenítésbe némi csokival.
Aztán megláttam, hogy Szamóca és Norka együtt böjtölnek. Ez adta meg az utolsó lökést, éreztem, hogy eljött az időm. Nagy örömömre Évi is csatlakozott hozzám, mi is együtt kezdtünk a böjtnek! Egyelőre csak 3 napos léböjtöt tervezek, mivel ez az első alkalom, hogy méregtelenítek. Így végülis Húsvét hétfőre be is fejezzük. Ha esetleg jól bírom, akkor a negyedik napot is levekkel töltöm, de elég vékony vagyok, nem akarok teljesen pálcikaemberré változni.

A tegnapi napom már a felkészüléssel telt, bár lelkileg már az előző hétvégétől készülődöm. Beszereztem a Norka által javasolt könyvet (Rüdiger Dahlke: A tudatos böjtölés kézikönyve). Villámolvasással beszippantottam minden sorát, beszereztem a böjti hozzávalókat és egyre izgatottabban vártam a pénteki napot. Sőt már a csütörtökit is, mivel gyümölcsnapot tartottam. Csak nyers gyümölcsöt és zöldséget ettem, se olajos mag, se gabona nem jöhetett szóba. 

Itt is van a felkészülős menüm:


Ébredés után: 4dl citromos víz, korall-kalciummal
Reggeli: 1/2 ananász (húúú isteni finom volt!)
Délelőtt: 750ml zöld turmix (spenót, mangó, alma, narancs, gyömbér)
Ebéd: 3 db körte banánnal és fahéjjal
Uzsonna: 1 db alma
Vacsora: saláta (uborka, paradicsom, zellerszár, narancsos-paprikás öntettel, természetesen zsírmentesen, bazsalikommal és pici fokhagymával)

Mindezeken felül persze még vizet ittam. Nagyon jó volt ez a nap így. Frissítő és tényleg energiadús volt minden falat. Ez lényegében megfelel a 80/10/10 módszernek, bár mennyiségekben lehetett volna még több is, de a böjt miatt nem akartam degeszre enni magam. 

Kiváncsian várom az elkövetkező napokat (bár már benne vagyok az első böjti napban, erről majd csak este írok). Úgy érzem olyan ez, mint egy utazás. Egy teljesen új élmény vár rám :)

3 megjegyzés:

  1. Bizony, Annipanni, teljesen új élmény lesz, de nagyon jó. Veletek vagyok lélekben, biztosan menni fog.
    Örülök, hogy belevágtatok! Testi-lelki kitartást hozzá és kíváncsian várom a böjti naplót!

    VálaszTörlés
  2. Én is Veletek vagyok! Jó utazást:)

    VálaszTörlés