2010. április 22., csütörtök

Igazi müzliszelet

Igaz zabpehelyből készült, amit nem minden nyersevő fogad el az étrendjében, de pl. Angela Stokes nyers zabpelyhet említ a könyvében. Nyilván ehhez otthon kellene pelyhesíteni a zabot és nem a bolti csomagosat megvenni... Hát ez bolti csomagosból van, de így is nagyon finom, és akinek belefér a zabpehely az próbálja ki bátran! Akinek meg nem, annak itt egy másik, igazán nyersnek mondható müzliszelet.


Hozzávalók:
2 db alma megpucolva, pürésítve
sok mazsola
karobpor
méz
1,5-2 csészényi aprószemű zabpehely

Pontos mennyiségeket nem tudok írni, mert mindezt a férjem keverte össze. Amikor megkérdeztem, hogy mégis miből mennyit tett bele, az volt a válasza, hogy "ízlés szerint". A 2 db alma biztos, de hogy mekkorák voltak...? Rátok van bízva! Nem hiszem, hogy el lehet ezt rontani :))) Titi golyókat akart belőle formázni, de ahhoz nem volt elég sűrű a massza, így aztán elterítettem az aszaló tálcáján (sütőpapírra) és megaszaltuk. 

Hmmm.... A nagy részét én ettem meg... 

4 megjegyzés:

  1. Képzeld, én is ilyenekkel kísérletezgetek! Angol nyers oldalakon is rengetegen használják a zabpelyhet. Nagyon jó dolgokat találtam. Én nagyobb mennyiséget csinálok, kettesével becsomagolom, és a mélyhűtőbe teszem. Így mindig van kéznél 1-1 db, ha kirándulni megyünk, vagy utazunk. Mondjuk szívesebben rágcsálok zöldségeket, de néha jól esik. Holnap?

    VálaszTörlés
  2. De jóó! Tegyél fel Te is receptet lécci! :) A fagyasztás jó ötlet, bár lehet, hogy a hűtőben is sokáig eláll... ha elég sokáig aszaltuk, nem?
    Holnap találkozunk! ;-)

    VálaszTörlés
  3. A nyers zabpehellyel van némi gond. A gabonafélék nyersen ugyanolyan emészthetetlenek, mint a hüvelyesek, vagy a krumpli. Olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek gátolják a különböző enzimek működését a bélrendszerben (pl. tripszingátlók) Azonban hő hatására lebomlanak, így nem terhelik a hasnyálmirigyet. Sajnos ezen anyagok lebontására 15 perc hőkezelés legalább kell, nem elég az áztatás sem.
    1-7 napos csíráztatott gabonákra mindez nem vonatkozik, azt lehet nyersen.

    VálaszTörlés
  4. Szia Bridge, köszi ezt a fontos infót! Klarkat is felhívta már erre a figyelmem. Azt azonban nem tudtam, hogy min. 15 perc hőkezelés kell. Köszi!

    VálaszTörlés