2010. április 12., hétfő

Hajdinakenyérke

....vagy kréker, ha úgy jobban tetszik. Bár a méretei miatt ez már inkább kenyérre emlékeztet. Jó vaskosra csináltam, és nagy kockákra osztottam fel... akár egy szelet kenyér :)
Ezt a receptet Ákos súgta, bár én csak azt tettem bele, amit otthon találtam és olyan mennyiségben, hogy nem tudom őket teljesen pontosan meghatározni. Azért megpróbálkozom vele:

2 sárgarépa aprítógépben ledarálva
1 kisebb vöröshagyma, szintén az aprítón keresztül jutott a masszába (aki nem szerti a hagymát, szerintem simán kihagyhatja és tehet bele helyette akár uborkát is, vagy más zöldséget)
kb. 1,5 csészényi hajdinacsíra pici vízzel krémesre turmixolva
kb. 1,5 csészényi hajdinacsíra 
1 csésze őrölt lenmag
1-2 evőkanál bragg öntet (vagy szójaszósz)
talán bazsalikomot is tettem bele, de lehet, hogy az az első körben volt (hoppá)

Ebből készült a massza, melyet aztán sütőpapíron elterítettem és aszaltam kb. 1 napig. Gyönyörű is lett és finom is! Az első körben készült hajdinakenyérben volt még két paradicsom is, na attól még finomabb lett, de nem volt elég lenmagom és kicsit szétesősre sikerült. Amúgy annyira ízletes lett, hogy még chipsnek is megállná a helyét (bár nem úgy néz ki).

Most megyek és eszem is belőle! :)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, biztosan nagyon finom is!
    De hogy sikerült neked sütőpapíron aszalnod??? Már én is próbálkoztam ilyen nyers kenyerekkel, de aszalás közben annyira összegyógyul a sütőpapírral, hogy lehetetlen utána szétválasztani őket.

    VálaszTörlés
  2. Szia Szamóca,
    A sütőpapír a titka ennek! Én csak az Alufix szilikonos sütőpapírját használom. Amikor már elég száraz a kréker simán leválik róla.
    Remélem legközelebb Neked is sikerülni fog! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi a tippet, kipróbálom majd így is! ;-)

    VálaszTörlés