2010. április 3., szombat

Első böjti nap


"Mindig maradj nyitott és kisérletező, mindig állj készen egy olyan útra lépni, ahol még sosem jártál azelőtt. Ki tudja? Még, ha haszontalannak bizonyul is, új tapasztalatot ad." 
(Osho)

Tegnap estére teljesen kikészültem, így már nem volt erőm megírni a napomat. Nem említettem eddig, hogy enyhe, de kitartó refluxos mellkasi fájdalommal kezdtem neki a böjtnek. Csütörtökön még elmentem az orvoshoz, hogy kizárjunk más eredetet. Bár így se százszázalék, hogy attól van, de az ősszel átéltem már ezt és akkor határozottan éreztem is, hogy sok a savam. Hogy most mitől lett sok azt nem tudom... mondjuk sok csokit ettem, de én egyre inkább érzem a lelki okát. A bögyömben van valami vagy valaki, de ez nem idetartozik. 

Pénteken már hajnalban fent voltam, izgatottan ébredtem, mint aki utazni készül. Kiváncsian vártam vajon, hogy bírom majd étel nélkül és milyen élmények érnek. Elvittem a kislányomat a bölcsibe aztán vásárolni mentem. Na, hát az nem esett jól. Végülis a böjt az elengedésről szól, én meg bevásárlással kezdtem, háát... Kissé fáradtnak éreztem magam, mint aki keveset aludt, pedig reggelire facsartam gyümölcslevet, hogy jobban bírjam. Hazaérve igénybe vettem a megengedett 1 teáskanálnyi mézet.

Ebéd helyett jógáztam, ami nagyon nagyon jót tett, hihetetlenül felfrissített és erőt adott. Ezután desszertként fél liter 1:1 arányban higított, frissen facsart gyümilevet ittam. Így szilárd étel nélkül tudatosodott bennem, hogy milyen ereje van a gyümölcslének is. Úgy éreztem jókora energiacsomagot nyertem belőle.

Kicsit kiültem napozni a kertbe, próbáltam megállítani a száguldó gondolataim áradatát vagyis inkább engedni, hogy tovább suhanjanak. Egész nap bombáztak a gondolatok, főleg tervek és ötletek formájában. Sokminden eszembe jutott, hogy mit, hogyan csinálok majd, mit fogok tenni, inni ezalatt a 3 nap alatt. Jógázás közben is azon kaptam magam, hogy az egyik ászana közben már a másikra gondolok. Újabb és újabb tanult ászanák jutottak eszembe és hirtelen az összeset meg akartam csinálni. Furcsa érzés volt, de az utóbbi időben szinte rohanással telt minden napom és ugyanilyen rohanás volt a fejemben is, mert számtalan ötletem és tervem van, melyek megvalósításra várnak, de időm nem jutott rájuk. Azt érzem mostanában, mintha folyamatosan késésben lennék, az idő pedig rohan és nem érem utol magam a terveimmel. Közben pedig épp a rohanás miatt mindig a következő pillanatban élek, emiatt pedig lemaradok a jelen tapasztalatairól. Talán ugyanúgy, ahogy a salakanyagok, a gondolatok is szabadutat kaptak, hogy távozzanak és ez jelentkezett így.  Egyszerűen le kellett lassulnom a böjt szentségéhez és hagyni, hogy kifolyon belőlem ez a sok gondolat...

Délutánra indulhatott be a méregtelenítési folyamat,  miután megittam 1 liter Supergreens zöldlötyit. Talán túl gyorsan is ittam meg. Fázni kezdtem és nagyon vacakul éreztem magam. Egyrészt kótyagos lettem és fáradt, másrészt a mellkasomban nagyon felerősödött a fájdalom. Nem tudtam semmi másra gondolni, csak erre a kínzó érzésre. A fájdalom miatt semmi másra nem tudtam gondolni. Átfutott az agyamon, hogy őrültség volt pont most belefogni a böjtbe, talán meg kellett volna várni, míg lecseng ez a refluxos dolog. Tisztára betegnek éreztem magam. Testileg-lelkileg valamiféle mélypontra kerültem, a fenébe kívántam az egész böjtöt, de bíztam benne, hogy túl leszek ezen. Kértem az univerzumot, hogy segítsen átvészelni ezt a szakaszt. Imádkoztam is a magam módján elég sűrűn. 

Este sétálni mentem Herceg kutyával, úgy éreztem a mozgás majd segít. Teljesen magamba fordulva gyalogoltam, eleinte nagyon fáztam és zavart a hűvös szél, valamint a fájdalom. Aztán a séta végére felmelegedtem és úgy éreztem a mellkasomban égő tűz ellenére nagyon sokáig tudnám folytatni a gyaloglást.
Bár napközben alkalmaztam a májborogatást, de a rosszullét miatt bázikus, sós fürdőt is készítettem magamnak. A fürdő jót tett, enyhítette a nyomorultság érzését. A vízben mudráztam (kezek jógája) és éreztem a pozitív hatásukat. Ösztönösen olyan mozdulatokkal dörzsöltem át a testemet, melyekkel a fájdalomtól próbáltam megszabadulni.
A fürdés után alig vártam, hogy befeküdhessek az ágyba és aludhassak... bízva abban, hogy könnyebb napra ébredek.

Az első nap menüje:

Ébredés után: 0,5 L citromos víz
Reggeli: 2,5 dl körte-narancslé vízzel higítva mindig 1:1 arányban
Délelőtt: 1 teáskanálnyi méz
               0,5 L víz
               1 csésze tisztító tea
Ebéd: jóga :) Abszolút lelki étel volt!
Desszert: 0,5 L alma-grapefruitlé vízzel higítva 
               1 kávéskanálnyi áztatott, őrölt lenmag (ezt a gyomor megnyugtatására javasolják)
Délután: 1 L Sugergreens zöldital
               1 csésze csalántea mézzel
Vacsora: 2dl uborka-zellerszárlé vízzel higítva
Mindezek mellé néhány pohár víz is lecsúzott. Összesen kb. 3,5 - 4 L-t ittam.

2 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, hogy az első napot kibírtad, csak sajnálom, hogy kellemetlen élményekkel sikerült indítanod. Egyébként nem probléma, ha böjt közben ilyen betegséged van, csak azt tudni kell, hogy a tünetek az elején felerősödhetnek, utána viszont a böjt nagyon jó hatással lesz rá.
    Rengeteg lelkierőt a következő naphoz is!

    VálaszTörlés
  2. Szamóca, köszönöm! :) Igen, én is abba a tudatba kapaszkodtam, hogy ez a méregtelenítés miatt van... és tényleg enyhült.

    VálaszTörlés