2010. március 12., péntek

Így ettünk utazásunk idején

Nemrég síelni voltunk az Alpokban. Mióta vegánul étkezünk bizony kicsit átgondoltabban kell megválasztanunk a szálláshelyet. A megszokott félpanziós ellátás helyett apartmanba mentünk, hogy legyen konyhánk, ahol kedvünkrevaló gyümölcsös, zöldséges ételeket készíthetünk. Természetesen a turmixgépünk jött velünk, mint egy hűséges kutya és minden napra jutott zöld turmix, na meg hajdinakása. Bizony, még a csíráztató bödönt is vittem. 
Azt kell mondjam, hogy sokkal egyszerűbb volt a mi étkezésünk, mint azoké, akik hagyományosan étkeznek, mert nem kellett órákat főzöcskézni és olyan sokféle alapanyagot sem magunkkal vinni. Csupán elegendő gyümölcsöt és zöldséget :D Na meg némi kenyeret, mert az még kell az elégedettség érzéséhez.
Így nézett ki a hűtőnk a megérkezésünkkor, miután bepakoltunk minden csemegét:
És jutott bőven a kínálótálba is:

 
Reggelire mindig gyümölcsöket ettünk, jobban mondva összevágott almát és körtét banánöntettel, fahéjjal megszórva. Jó nagy adaggal persze, hiszen sportolni indultunk. Nem bírok leszokni erről a finomságról, annyira jól indulnak ezzel a napjaim. Aztán készítettünk egy nagy adag zöld turmixot, ezt levittük a sítárolóba és ha megéheztünk, csak becsúsztunk, hogy hörpintsünk belőle. Jobban mondva legurítsuk az egészet a torkunkon. Ebédig elvoltunk így. 

Déltájban még erősebbnek tűntek a szokásaink vagyis főtt ételt ettünk. Én személy szerint kétszer is ettem gőzgombócot, mert azért egyszerűen odavagyok!! Tudom, nem valami hasznos kaja, de nekem ez (még) a síeléshez tartozik... az meg csak egyszer van egy évben sajnos. Egyszer pedig forró levesre vágytam. Finom volt, de utána alig bírtam magam rávenni, hogy újból kimenjek a pályára, annyira elnyomott.... Sós is volt, palacsinta tészta is volt benne, na meg gondolom leveskockával főzték... Mindig ledöbbenek, hogy mennyire megviselnek ezek a kilengések, holott egy éve még ilyen ételeken éltem és látszólag semmi bajom nem volt tőle... Vagy nem vettem észre, hogy folyamatosan ilyen kótyagos állapotban vagyok? 
Na, de ennél több sült-főtt kaját nem ettem, csak a kenyér volt még az esténként. 
Miután lejöttünk a pályákról minden nap készítettem hajdinakását sok gyümölccsel, amit jóízűen meg is ettünk. Vacsira meg sok-sok zöldséget eszegettünk pástétommal és kenyérrel. Egyszer pedig készítettem cukkini spagettit sütőtökkel.

Az a baj, hogy nagyon szeretem a kenyérféléket vagyis úgy általában a gabonaféléket. Pedig tisztán érzem, hogy egy sima zabpelyhes müzli is elálmosít, ahelyett, hogy energikusnak érezném tőle magam. Ezért inkább már hetek óta nem is eszem müzlit. Kenyér alternatívájaként most tönkölylepénykéket szoktam sütni, ami csak lisztből, vízből és egy pici szódabikarbónából áll. Tudom a nyerskonyhában a krékerek a kenyérhelyettesítők, de azoknak nagyon magas a zsírtartalmuk, pástétommal együtt főleg!
Pusztán csak zöldségekkel és gyümölcsökkel még mindig nem lakom elég jól...

5 megjegyzés:

  1. Ügyesen csináltad, mi nyáron szoktunk hasonló módon...
    Az egyáltalán nem baj, ha eszel még kenyeret, lehet, hogy ez így meg is marad, és még hosszútávon is tartható.
    De:
    "Tudom a nyerskonyhában a krékerek a kenyérhelyettesítők, de azoknak nagyon magas a zsírtartalmuk" ez így nem igaz minden krékerre, kóstold csak meg Ákos hajdina kenyerét, alacsony zsírtartalmú!
    A lenmagos kréker, amit én szoktam aszalni, az sem zsíros, kizárólag lenmag van benne...
    Azt vettem észre magamon, hogy amióta több hajdinát eszem, azóta nem kívánom egyáltalán a kenyérféléket...

    VálaszTörlés
  2. Szia Gitta,
    Köszi :)
    Hm, a lenmag nem annyira zsíros? Most én is csináltam lenmagos krékert, nagyon szépek lettek. A Te recepted alapján készült, csak céklám nem volt. Majd felteszem ide azt is.
    Nagyon kiváncsi vagyok Ákos hajdina kenyerére, mindenképp megkóstolom! Köszi a tippet!

    VálaszTörlés
  3. Én sem tudok a kenyérről lemondani, tönköly kenyeret eszem néha. Szerintem ez még belefér, főleg azok után, hogy eddig jó finom laza fehérkenyeret ettem! Ügyesen csinálod, csak így tovább! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, Eszter! :) A tönkölylepényke receptjét megtalálod a Zöldfazékon vagy Szamócánál pászka néven! Nagyon jó és egyszerű, ja és élesztőmentes!

    VálaszTörlés
  5. Én 11 éve vagyok vegetariánus és 2 éve vegán, mégis eszem gombócot ha síelek... :) szerintem aki egyszer be lett oltva, annak annyi. Viszont a levessel baj van, mert az vagy húslevesalapból, vagy húsleveskockából van. Nem csak Ausztriában, nálunk is mindenhol... és sajnos az összes levest ezzel öntik fel, még a hagyma, fokhagymakrém, paradicsom...stb "zöldség" leveseket is. Persze ha nem zavar a hússzármazék, akkor mindegy, csak azért jó tudni róla.

    VálaszTörlés