2010. június 7., hétfő

Körtés csokitorta

Már megint egy torta :D Sajnos nem volt ideje elég szépre dermedni, de az ízén ez nem rontott semmit.


Két receptből állítottam össze. Az alapötlet a Napeledel című könyvből származik, ott is van egy körtetorta karobmártással. A körtés réteg majdnem úgy készült, de mégsem :) A csokis réteg receptjét pedig Gittánál találtam itt, bár ehhez is hozzátettem még egy banánt, mert kevésnek tűnt.

Alap:
2 csésze áztatott dió
1 csésze áztatott és meghámozott mandula
2 evőkanál méz
fél csésze datolya és mazsola vegyesen
1 kávéskanálnyi vaníliapor

A hozzávalókat kevés vízzel tésztaszerűvé daráltam robotgépben, amennyire csak lehetett. Majd egy tortaforma alján elterítettem. 20 cm átmérőjű tortaformát használtam, de szerintem kisebben mutatósabb lenne.

Körtés réteg:
2 körte felszeletelve
2 körte összevágva
1 teáskanál citromlé
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
1 kávéskanál vaníliapor
2 evőkanál kókuszolaj
1 evőkanál útifű maghéj

2 körtét felszeleteltem és rátettem a tortalapra. 2 körtét a többi hozzávalóval turmixgépben simára kevertem. A kókuszolajat célszerű folyékonyra melegíteni és a végén hozzákeverni a krémhez. A körtekrémet a felszeletelt körterétegen szétterítettem, aztán betettem a hűtőbe másfél órára, hogy kicsit megdermedjen. Akár a fagyasztóba is be lehet tenni.

Csokis réteg: 
1/2 avokádó
1 banán
2 evőkanál kesudió
2 evőkanál méz
4 szem datolya apróra vágva
2 evőkanál kakaó
2 evőkanál karobpor
pici vanília por
2 evőkanál kókuszolaj
1 evőkanál útifű maghéj

Ezt a csokis masszát rákentem a körtés rétegre, majd ismét hűtés következett. Tálalás előtt díszítettem.
Nagyon finom lett!

1 megjegyzés: